Equivalències sistema espanyol
A continuació la taula d’equivalències entre els cursos del sistema britànic i del sistema educatiu espanyol.
Els alumnes espanyols y tots aquells que realitzin les assignatures de la secció espanyola, reben una homologació automàtica dels seus títols de Graduat en Educació Secundària i de Batxillerat.
Edad |
Curso |
Equivalente
Sistema español |
3/4 |
The Foundation
Stage |
Nursery |
1º Educación infantil |
4/5 |
Reception |
2º Educación infantil |
5/6 |
Key
Stage 1 |
Year 1 |
3º Educación infantil |
6/7 |
Year 2 |
1º Primaria |
7/8 |
Key
Stage 2 |
Year 3 |
2º Primaria |
8/9 |
Year 4 |
3º Primaria |
9/10 |
Year 5 |
4º Primaria |
10/11 |
Year 6 |
5º Primaria |
11/12 |
Key
Stage 3 |
Year 7 |
6º Primaria |
12/13 |
Year 8 |
1º ESO |
13/14 |
Year 9 |
2º ESO |
14/15 |
Key
Stage 4 |
Year 10 |
3º ESO |
15/16 |
Year 11 |
4º ESO |
16/17 |
Sixth Form |
Year 12 |
1º Bachillerato |
17/18 |
Year 13 |
2º Bachillerato |
Primària
Departament de Primària
Com a la majoria de les escoles d’educació primàries, una part de la jornada lectiva es dedica a temes transversals que ellaçen amb una o varies assignatures.
Per aquest motiu l’horari escolar no està distribuit rígidament ja que els proyectes poden cobrir diferents àrees.
El programa educatiu està en constant evolució subjecte a actualitzacions, redefinicions o millores procedents del Currículum Nacional Anglès.
Els resums del Currículum de cada curs acadèmic són explicats al principi de l’any acadèmic i estan a la disposició dels pares si ho requereixen.
Niveles | Clases | Edades | Cursos Españoles |
---|
The Foundation Stage | Nursery y Recepción | 3-5 años | 1º y 2º Ed. Infantil |
---|
Key Stage 1 | Y1 - Y2 | 5-7 años | 3º Ed. Infantil y 1º Primaria |
---|
Key Stage 2 | Y3 - Y6 | 7-11 años | 2º a 5º Primaria |
---|
L’Etapa Preparatòria
Les classes de Nursery i Reception formen part del que és conegut com l’Etapa Preparatòria. Els nins en aquesta etapa aprenen, a través del joc, a desenvolupar les capacitats necessàries per als futurs aprenentatges. Comencen a tenir consciència del món que els envolta afrontant els reptes i vivint noves experiències cada dia.
L’Etapa Preparatòria té sis àrees de desenvolupament:
- Llenguatge i comunicació
- Desenvolupament físic
- Matemàtiques
- Coneixement i enteniment del món
- Desenvolupament emocional, social i personal
- Creatiu
- Lectoescritura
Key Stage 1
En aquesta etapa, els alumnes aprenen les següents matèries:
- Anglès
- Matemàtiques
- Ciències
- Geografia
- Història
- PHSE & Citizenship/SEAL (Aspectes Socials i Emocionals del coneixement)
- Art / Disseny i Tecnologia
- Tecnologies de la Informació i Comunicació (TIC)
- Educació Física
- Música
- Llengua Espanyola
- Català (només Y2)
- Xinès
Key Stage 2
En aquesta etapa, s’imparteixen les següents matèries:
- Anglès
- Matemàtiques
- Ciències
- Tecnologies de la Informació i Comunicació (TIC)
- Geografia/ Estudis medioambientals
- Història
- PHSE & Citizenship/SEAL (Aspectes Socials i Emocionals del coneixement)
- Art / Disseny i Tecnologia
- Educació Física
- Música
- Llengua Espanyola
- Català
Secundària
Departament de secundària
Com en el departament de Primària, el programa educatiu està en constant evolució subjecte a actualitzacions, redefinicions o millores procedents del Currículum Nacional Anglès de la mateixa manera que fa la Secció Espanyola amb el seu temari respecte a les esmenes del Ministeri de Cultura i la Conselleria d’Educació.
Niveles | Clases | Edades | Cursos Españoles |
---|
Key Stage 3 | Y7 - Y9 | 11-14 años | 6º Primaria 2º Eso |
---|
Key Stage 4 | Y10 - Y11 | 14-16 años | 3º y 4º ESO |
---|
6th Form | Y12 - Y13 | 16-18 años | 1º y 2º Bachillerato |
---|
Key Stage 3 (primer cicle de secundària)
Tots els alumnes de Year 7 a 9 segueixen un programa comú, en una sèrie d’assignatures que es mostren en la taula del currículo.
Atès que l’anglès és la llengua vehicular per a la major part del currículo, les classes d’aquesta assignatura s’imparteixen a grups reduïts, aconseguint així un ensenyament mes individualitzada.
També s’imparteix matemàtiques en grups reduïts, en principi en grups homogenis però més tard segons nivells, si bé és corrent la flexibilitat i mobilitat entre grups.
Art, ICT (Informàtica) i Arts Interpretatives (Performing Arts) s’ensenyen en grups reduïts a causa de la seva naturalesa pràctica. En tots aquests casos els grups són d’aproximadament 13 alumnes.
Tots els alumnes de nacionalitat espanyola, o que tinguin el nivell adequat de castellà, estudien Llengua Espanyola, Ciències Socials i Català com part del programa del Ministeri d’Educació. Els altres cursen Llengua Espanyola com llengua estrangera complementada amb estudis de cultura espanyola.
Els alumnes segueixen amb l’estudi d’una segona llengua estrangera triada en Year 6: francès o alemany.
Currículum 2016/2017
- Art
- Llengua i Literatura Anglesa
- Geografia
- Història
- Informàtica (ICT)
- Matemàtiques
- Arts Interpretatives
- Educació personal, Social i de la Salud / Ciutadania
- Educació Física
- Ciències
- Francès o Alemany
- Llengua i Cultura Espanyola o Estudis Espanyols *
- Tutoria
*Llengua Espanyola, Socials y Català
Key Stage 4
A Year 10 i Year 11, 3r i 4t ESO, els estudiants segueixen un programa de 6 assignatures obligatòries juntament amb 2 assignatures triades entre un ventall d’opcions que es detallen en la taula del currículo. En alguns casos, se’ls oferix la possibilitat d’estudiar assignatures addicionals.
A part d’Educació Física, les classes es divideixen en dos grups per a les assignatures obligatòries. D’aquesta manera es pot identificar amb rapidesa qualsevol dificultat que té l’alumne i proporcionar-li el reforç necessari o en el cas de l’alumne que aprèn el tema amb facilitat, se li ajuda que desenvolupi tot el seu potencial amb activitats d’ampliació.
Alhora, aquests grups reduïts ajuden a establir bones relacions personals tant entre alumnes com entre professor – alumne. En les assignatures optatives, els grups són encara més reduïts.
El currículo està dissenyat per a permetre als estudiants plantejar-se diversos carreres o destinacions educatives posteriors. A Year 10, comencen un programa d’estudis bianual, el qual culmina amb els exàmens oficials de sistema Britànic, GCSE /IGCSE els quals estan administrats per CIE (Exàmens Internacionals de la Universitat de Cambridge) i EDEXCEL (Universitat de Londres).
Taula d’assignatures 2016/2017 Obligatories
- Llengua Anglesa
- Matemàtiques
- Educació Física
- Ciències (Biologia, Químia i Física)
- Llengua i Cultura Espanyola o Estudis Espanyols *
- Tutoria
*Llengua Espanyola, Socials y Català
Opcionals
- Art i Disseny
- Programació
- Francès
- Alemany
- Geografia
- Historia
- Informática
6th Form (Batxillerat)
En Years 12 i Year 13, 1r i 2n de Batxiller, els alumnes que han superat els cursos de GCSE poden començar els estudis més intensius, GCE “A” “i AS” que serveixen de preparació per a les carreres universitàries. Per regla general, els estudiants escullen 4 o 5 assignatures a aquest nivell.
En aquests moments estan disponibles 17 assignatures. Asignaturas disponibles (AS y A Level)
Ciències i Tecnologia | Llengua i Literatura | Ciències Socials | Altres |
---|
Biologia | Llengua Anglesa | Empresarials | Art i Disseny |
Química | Literatura Anglesa | Historia | |
Física | Francès | Geografia | |
Informàtica | Alemany | | |
Matemàtiques | Espanyol | | |
Matemàtiques Avançades | Literatura Espanyola | | |
Els estudiants espanyols o amb el suficient nivell de castellà, podran seleccionar components del currículo oficial espanyol per a obtenir la doble titulació.
Aquells alumnes que optin per accedir a la Universitat espanyola, seran preparats per a les proves d’Acreditació de la Competència Lingüística, simultanejant aquesta preparació amb el GCE nivell avançat de “Spanish – First Language”.
Per altra banda, se’ls facilitarà la preparació per a obtenir el nivell B de català i, donat el cas, el nivell C.
El programa d’estudis ofert en aquest nivell permet als alumnes estudiar en universitats de tot el món, en cas de ser un país l’idioma del qual no sigui ni l’anglès ni l’espanyol, haurien de dominar l’idioma corresponent.
Deures
A partir de Year 1 (5-6 anys) es posen deures; aquests van augmentant en complexitat segons avancen els cursos. Amb els deures, cercam generar una àmplia varietat d’experiències d’aprenentatge que complementa les impartides en el col·legi.
S’anima als nins de Primària que llegeixin amb els seus pares, o per a ells, segons el nivell que tinguin. És indubtable que el suport de casa en aquesta àrea contribuïx que el nin tingui èxit. En determinats nivells, els nins haurien d’aprendre ortografia i les taules de multiplicacions. Els nins majors haurien d’acabar tasques començades en classe o fer treballs d’investigació o repàs per a la següent classe. En Year 6, els deures inclouen el repàs continu de les àrees essencials, de les quals s’examinaran al final de curs.
Els deures proporcionen als alumnes de Secundària oportunitats de manejar el seu propi aprenentatge, de complir objectius i dates de lliurament, i per tant, adquirir sentit de la responsabilitat. No tots els deures són exercicis escrits. També són activitats valuoses, el memoritzar, la lectura, la investigació i el repàs.
Per a ajudar als alumnes a manejar els seus deures, se’ls facilita unes agendes, que són controlades amb regularitat pels professors i els tutors.
Quan els pares donen suport i animen als seus fills, en aquest assumpte; el dels deures, l’èxit està assegurat.
Avaluacions i exàmens
Les evaluacions es porten a terme no només per a informar als estudiants i als seus professors de la quantitat i qualitat del que hagin après, sinó també per a programar el futur aprenentatge.
En Primària, els professors de la classe , a través d’observacions minucioses dels treballs dels alumnes i de les preguntes fetes en classe, se n’adonen del que han après els nins i del que els falta per aprendre. Al llarg del curs se cerciora curosament que els treballs a realitzar compleixen els objectius del National Curriculum.
L’Avaluació en Educació Infantil es fa a través d’un conjunt informal d’observacions, coneguts com “Avaluació Bàsica”. En els Key Stages 1 i 2 l’avaluació té lloc amb regularitat al llarg de cada curs. Al maig de cada any es avalua el nivell de lectura de cada alumne. Als alumnes de Year 6 se’ls avalua formalment, al novembre i al maig, de les àrees essencials de Literatura y Aritmética (matemàtiques) a més de ciències i de temes transversals.
Aquestes avaluacions estan basades en els SATS (Tests d’Avaluació Normalitzats) del National Curriculum.
En Secundària, el treball dels estudiants s’avalua diàriament, a través de les observacions dels professors i de preguntes fetes en classe. El treball fet en classe i a casa és corregit, qualificat, i comentat amb l’alumne. Es fan controls freqüents, normalment al final de cada unitat de treball. Totes les notes obtingudes son arxivades de tal forma que els alumnes veuen, amb facilitat, el seu progrés. Al llarg del curs, els professors i els tutors animen als alumnes tant a posar-se objectius i com després treballar per a complir-los. Al final de cada any acadèmic, els alumnes s’examinen de totes les assignatures.
Els GCE són similars a un examen selectiu britànico a nivell nacional, y homologats según el sistema de Accès Directe a la selectivitat espanyola. Els GCSE no tenen un equivalent a nivell de examen extern en el sistema espanyol, i són similars a un selectiu a final de secundària (4t ESO).
Notes d’exàmens externs
L’entrada a la universitat o en el mon laboral depen de molts de factors, essent el més important el de les qualificacions dels exàmens.
En el col·legi estam orgullosos de les notes obtingudes, que no només han anat augmentant qualitativamente any rera any, sinó també perquè han permès que els nostres alumnes aconsegueixin places a les universidades més prestigioses del mon.
Nota mitja de selectivitat : 8,1
Aquest darrer any els resultats han estat extraordinaris, amb una mitja de selectivitat de 8,1
Per entrar a les universitats espanyoles, normalment els alumnes fan la Selectivitat. En el cas dels col·legis britànics a Espanya, els alumnes tenen l’accés direct a les universitats espanyoles amb les notes de GCE A level. Se calcula una qualificació similar a la nota de selectivitat basada en las qualificacions de las assignatures de nivell avançat (A level) i avançat subsidiari (AS).
Els exàmens de GCSE es realitzen a final de Year 11 ( 4t d’ESO) i els resultats dels mateixos determinen si un estudiant pot accedir o no al Sixth Form (Batxillerat).
Els exàmens de GCE “AS”, es duen a terme al finalitzar Year 12 (1r Batxillerat) i determinen el contingut del programa per al darrer curs.
Els exàmens de nivell avançat, GCE A Level,es realitzen al final de Year 13 i determinen si el alumno puede seguir la carrera universitària escollida.
GCE (Batxillerat)
Els resultats dels exàmens oficials de l’any passat són els següents:
GCE | "AS" level (1r Batxillerat) | | "A" level (2n Batxillerat) |
---|
Mitja obtinguda: | 94% | | 100% |
Qualificació A: | 35% | A* i A: | 49% |
Qualificació A i B: | 54% | A*, A i B: | 79% |
Qualificacions A-C: | 69% | A*-C: | 87% |
Qualificacions aptes: | A a E | | A* a E |
Mitja d’“A” levels per alumne: 4.3
GCSE/IGCSE (4t ESO)
Les notes al finalitzar secundària han estat les següents:
- En el 92% de les assignatures es va obtenir entre A i C
- 100% dels alumnes de Year 11 obtingueren 5 o més notes aptes de GCSE
- En el 65% de les assignatures s’obtingueren qualificacions A o A*
- En el 83% de les assignatures s’obtingueren qualificacions A*, A o B.
Qualificaciones aptes: “A” a “C”
Exàmens oficials externs
Exàmens oficials externs
Els estudiants de Year 9 a 13 (2n ESO a 2n Batxiller) se presentan a exàmens externs:
- A final de Year 9, els exàmens Cambridge International Checkpoint de Llengua Anglesa , Matemàtiques i Ciències
- A final de Year 10, Llengua Anglesa i Matemàtiques de GCSE – nivell elemental.
- A final de Year 11, les assignatures restants.
- A final de Year 12, els mòduls “AS” (avançat subsidiari) dels GCE, de les assignatures seleccionades .
- i a finals de Year 13, els GCE de nivel “A” (A-level), de les assignatures seleccionades.